primeri dobre prakse


Воћни дан у III4

Да стицање знања може да буде лако, весело, и ( што да не!) укусно уверили су се ученици III4 наше школе у петак, 03.11.2017. године на часу одељенског старешине и физичког васпитања.
У склопу здраственог васпитања, ученици III4 су стицали знања о личној хигијени и хигијени здравља. Као велика подршка учитељици Биљани Бајчетић у улози предавача нашли су се родитељи Милице Свркота, Драган и Катарина Свркота.
Након упознавања, Катарина и Драган су са ученицима разговарали о личној хигијени, хигијени простора у коме живимо и радимо, хигијени исхране и одржавању чисте животне средине у сврху здравља, о физичкој активности и значају спорта.
Ученици су подељени у групе утврђивали новостечено знање. Представник сваке групе је презентовао задатак групе и објашњавао урађено. Склопили су пузла-плакат и уопштили резултате и синтетизовали знање:
  • лична хигијена и хигијена простора је врло важна за здравље човека,
  • разноврсна и правилна исхрана – здрав човек,
  • бављење спортом и свакодневна игра на чистом ваздуху доприносе очувању здравља,
  • здрава животна средина- здравији човек.
Слушали су песму Хигијена док су са Катарином правили воћну салату. Воће донето од куће претворило се у сласни ужитак. Научили су колико је важно јести воће сваки дан.
Написали су своје утиске о часовима и поклонили их својим данашњим предавачима. Дан је био другачији и веома леп.
III4 и учитељица се захваљују Катарини и Драгану Свркота на дивном дану и издвојеном времену .Часовима приствовала педагог школе Гордана Канкараш.
Надамо се да ће оваквих дана бити још и нових родитеља у улози предавача.
preuzeto sahttp://www.20oktobarsivac.net/2017/11/03/vocni-dan-u-iii4/ 

Razigraonica

 „Inkluzija se oslanja na princip poštovanja različitosti i na verovanje da različitost obogaćuje svet u kom živimo“
U skladu sa svojim čvrstim uverenjem da različitost oplemenjuje i nas i svet u kom živimo, učiteljica Biljana Bajčetić je osnovala RAZIGRAONICU, sekciju za učenike koji nastavu prate po IOP-2. U saradnji sa personalnim asistentima, Marijom Mandić i Đurđinom Popović, i roditeljima,  radionice se izvode jednom sedmično. Učenici se likovno izražavaju koristeći različite tehnike,igraju različite elementarne igre, kroz ples i igru uživaju u muzici, upoznaju se sa različitim didaktičkim nastavnim sredstvima koja po interesovanju koriste na radionici i ako su im se posebno dopala uzimaju za rad kod kuće ili na nastavi. Nastavna sredstva pravi učiteljica osluškujući interesovanja dece.
Osim poštovanja principa da sva deca imaju pravo na kvalitetno obrazovanje, cilj RAZIGRAONICE je da promoviše inkluziju.
preuzeto sa http://www.20oktobarsivac.net/2017/02/14/razigraonica/

Биљна апотека у нашој учионици

"У петак, 30.09.2016. године у одељењу II4 наше школе одржан је интегративни наставни дан. Тема дана је била „Биљна апотека у нашој учионици“.
Интегративна настава је модел којим се врши међусобно повезивање наставних садржаја из више наставних предмета. Ученике II4 учитељица Биљана Бајчетић је са интегративним приступом настави упознала још током првог разреда. Ученици га доживљавају као спонтан начин усвајања знања јер на сличан начин и доживљавају свет око себе.
Поред учитељице II4, Биљане Бајчетић, аутори интегративног наставног дана су  Данијела Пољаковић, наставница математике и Марија Мандић, персонални асистент.
Најважнији чинилац овог интегративног наставног дана су родитељи – сарадници који су преузели улогу учитеља : Невена Игњатов Цмиљанић, Данијела Човић Чепић, Милка Тунић, Катарина Свркота, Андреа Чепић и Снежана Плескоњић. Ученици су били подељењи у групе и сваки родитељ је био учитељ-менор једној групи.
Ученици су усвајали наставне садржаје кроз низ међусобно повезаних активности. Усвајали су знање о лековитом и зачинском биљу, садили биљке и правили зелени кутак у учионици, читали, писали, допуњавали своје лапбукове о живој природи, решавали задатке из математике, правили одељенски пузле-плакат на тему дана, презентовали научено.
Својим присуством подршку оваквом начину организације наставе пружили су директор школе, педагог, психолог, рачуновођа, наставнице географије, енглеског и математике, као и родитељи.
Евалуциони ластићи ученика, родитеља-учитеља и гостију пуни су позитивних коментара и жеље да оваквих дана буде што више током школске године."
 (ПРЕУЗЕТО СА http://www.20oktobarsivac.net/2016/09/30/biljna-apoteka-u-ucionici-ii4/)
.
II4 ОД СРЦА УПУЋУЈЕ ЈЕДНО ВЕЛИКО ХВАЛА ДРАГИМ МАМАМА И ГОСТИМА. ДИВНИ СТЕ.
.


Lapbook u nastavi

"Креативни тим наставника наше школе Биљана Бајчетић, Јелена Шепић, Данијела Пољаковић су нам на наставничком већу презентовале алатку за учење коју користе у својим учионицама.
Идеју за израду лапбука као наставног средства учитељица Биљана Бајчетић је добила размишљајући на који начин детету, које програм прати по ИОП-у, приближити наставне садржаје из математике. Претраживањем по интернету, идеја Џоане Витакер да осмисли начин учења за децу која се школују код куће ју је мотивисала да математичке садржаје (просторни односи, геометријске фигуре, новац, бројеви до 10) сложи у свој први лапбук. То је збирка мини материјала која пружа интерактивни простор за цртеже, картице, приче у сликама, пазле, дидактички материјал, итд. Мноштво материјала за рад на једном месту у различитим комбинацијама чини да настава ученику који програм прати по ИОП-у преставља игру и задовољство. Смењивањем задатака пажња и концентрација ученика је побољшана.
Након математичког лапбука, уследило је прављење лапбука за штампана слова ћирилице. Ученик, уз подршку персоналног асистента, Јелене Шепић, прави слова од различитог материјала, повезује их са сликама предмета на задато слово, сече, лепи … Свако слово прати  одговарајућа прича у сликама.
Ученици I4 одељења су направили свој лапбук на тему „Жива природа“. Ученици су уживали усвајајући нове садржаје на овај начин. Посебно задовољство им је представљала презентација свог лапбука. Сад већ са искуством праве нови на тему „Нежива природа“
Циљ прављења ових мини-збирки материјала је да се, кроз дужи временски период, усвајају нови садржаји тако шта ученик увек има прилику да обнови своје знање о некој теми, а затим га прошири и надогради.
„Лапбук, маштовита свеска, паметна фасцикла, како год да овај мини пројекат назовете је оргинална, јединствена дечја творевина о некој теми. Не постоји исправан или погрешан начин да се лапбук  сложи све зависи од маште и креативности ученика. „
Наставница математике, Данијела Пољаковић, је после израде подсетника са формулама у наставним садржајима из геометрије, са ученицима шестог и седмог разреда почела израду лапбука на тему „Геометрија“ .У њему ће наставни садржаји бити разврстани по темама: троугао, четвороугао, Питагорина теорема, многоугао, круг, геометријска тела … Ученици сами одлучују о садржају свог лапбука и од њихове креативности и маштовитости ће зависити и његов изглед.Свој лапбук ће моћи да користе како у школи тако и код куће као велику помоћ при изради задатака из математике. На крају осмог разреда ће им бити од велике користи приликом припрема за завршни испит. Ово је начин да математику ученицима приближимо на њима занимљив начин и на тај начин их ослободимо страха од математике.
„Било ми је веома забавно да правим овакав подсетник. Веома је ПРАКТИЧАН. Радили смо заједно и при том помогли једни другима. Сви смо на другачији начин представили лекције о троуглу и четвороуглу. Било би интересантно правити овакав подсетник и из других предмета. „Миљана VI разред" preuzeto sa http://www.20oktobarsivac.net/2016/03/17/lapbook-u-nastavi/


Jovan sa planine galebova










,,Свако дете има крила“



Понедељак, 06.04.2015. године, Дом културе у Сивцу.
Премијера дечије представе ,,Јован с Планине галебова“ (аутор – Јенс Албум, дрматизација – Светлана Мајски), одељењске заједнице IV 3, у режији њихове учитељице Биљане Бајчетић, круна је четворогодишњег систематичног и помало несвакидашњег рада, велике посвећености, разумевања и ангажовања једне учитељице, једне генерације ученика и њихових родитеља.
Као мото таквог рада, ова идеја преточена у свима нама добро познат стих, сручила се кроз речи малих глумаца као снажна емотивна лавина на све гледаоце. Рекли су нам  све оно што знамо, оно са чиме се као родитељи, наставници, суграђани, политичари… слажемо, а преко чега, опет, почесто олако прелазимо и заборављамо да ,,свако дете има крила“.
Подсетили су нас да је – оно што, као родитељи, учитељи, суграђани, политичари… не смемо ни на секунд заборавити – најважнија пружена рука ономе коме је потребна! Онај ко крила нема, не значи да не жели да лети! Онај ко крила нема, не значи да не може да полети!
Причу о пружању руке, причу о разумевању, причу о искуству, причу о сновима, причу о љубави, причу о лепоти, причу о ,,летењу“, испричали су нам десетогодишњаци на један једноставан начин, како то само деца умеју! Реч, покрет, песма, плес и игра сенки, делићи су онога што је учитељица Биљана заједно са својим ученицима склопила у емотивно, снажно клупче које се размотава пред гледаоцима и тера на размишљање о сопственим поступцима. Тера на размишљање о сопственим грешкама. Учи нас да будемо бољи људи! Учи нас да пружимо руку!
Представа путује даље. Видеће је неки нови гледаоци. Судиће о њој селектори и зналци драмске уметности. Надамо се да ће што дуже ширити јасну поруку. Надамо се да ће успети да полети високо. Баш као Јован!
PREUZETO SA SAJTA http://www.20oktobarsivac.net/2015/04/07/svako-dete-ima-krila/

Dodatna nastava iz srpskog jezika u IV3 školske 2014/2015. godine


Cilj:
1.      Proširiti i produbiti znanja pojedinaca na polju pisanog izražavanja
2.      Razviti i trajne navike da samostalno rešavaju pitanja
3.      Pripremiti ih za samoobrazovanje i stvaralački rad
4.      Razviti naviku korištenja moderne tehnologije u obrazovne svrhe

Još od prvog razreda  učenici su pokazali veliko interesovanje za sve programske sadržaje srpskog jezika.Posebnu naklonost su pokazali za čitanje i analizu književnih dela i pisano izražavanje.
Početkom IV razreda kod učenika se pojavilo i veliko interesovanje za korišćenje moderne tehnologije,nastalo iz posećivanja odeljenskog bloga i časova na kojima je korištena moderna  tehnoligija.
Imajući u vidu njihova interesovanja, odlučila sam se na eksperiment-pisanje na blogu.Pronašla sam blog koji je namenjem deci osnovnoškolskog uzrasta KIDBLOG.Obezbeđuje da učitelj omogući učenicima bezbedno pisanje na mreži.Učenici samostalno pišu u svom blogerskom prostoru, a učitelj prati sve njihove aktivnosti.
Roditelji zainteresovanih učenika su dali svoj pristanak za ovakvu vrstu i dodatne nastave jer su učenici kroz radionice sa nastavnicom Valentinom Rutović upoznali sve opasnosti koje vrebaju na internetu i načine da se zaštite.
Na prvom času dodatne nastave,upoznala sam zainteresovane učenike sa blogom.Zajednički smo izabrali ime bloga KREATIVNO PERO.Svaki učenik je dobio šifru kojom pristupa blogu.Na sledećem času nekoliko učenika je pristupilo blogu i napisalo svoj prvi post.Svi su imali priliku,na taj način,da vide kako se koristi blog.
Nastavili su samostalno da pišu.Korigovala  sam njihove radove ukazujući im na pravopisne,stilske greške bojeći te delove ili objašnjavajući im u komentarima gde su greške.Posebno sam isticala šta je dobro napisano i usmeravala ih.
Uskoro su sami počeli da komentarišu radove jedni drugima.
Ovakva dodatna nastava je omogućila pojačan individualni rad koji je, opet, pojačao interesovanje za pisano izražavanje.Uspostavio se trajan odnos između učitelja i učenika.
Tokom školske godine objavili smo 185 postova i 556 komentara.
12 učenika je imalo pristup blogu,10 njih je bilo aktivno.2 učenika su  odustala od pisanja.
Učenici su znatno napredovali u pisanom izražavanju i korištenju moderne tehnplogije u obrazovne svrhe.
Na kraju školske godine izabrala sam 31 rad za odeljenski zbornik ŠKOLSKA KLUPA IV3 br.2.
Učenicima je omogućeno da se afirmišu i kroslanje radova na konkurse Mesec knjige,Kreativna čarolija,Da sam ja princ.Pojedini učenici su na tim takmičenjima osvojili nagrade ili dobili pohvale i to je njima efikasan podsticaj za dalji rad.Ocene to nisu jer su ih već svi stekli u redovnoj nastavi.
Učenici su tražili da i u narednoj godini se družimo na blogu što je meni najveći pokazatelj uspešnosti ovakvog načina rada.


 Biljke našeg kraja

Čas održale mame nakon višemesečnog posmatranja, skupljanja biljaka i pravljenja herbarijuma.                                                                                                                               (2013.god.)

 

,,Светосавским друмовима“

Ученици осмог разреда ове године су нас изненадили самосталним пројектом, осмишљавањем приредбе као и учешћем у њој. У Дому културе програм је почео након извођења Светосавске химне и поздравне речи и честитке директора школе. Ученици су извели свој перформанс под називом ,,Светосавским друмовима“, показујући нам да се на један модеран начин може испричати једна стара  и веома важна прича о поштовању вредности светосавља до наших дана. Здравље, школа, знање страних језика, путовања и поштовање књиге – управо су те вредности. Повели су нас ,,на једно модерно путовање кроз наш ум и срце – баш како је учио Свети Сава“, кажу они.






zeleni talas evrope

Zeleni talas (Greenwave)
Na Pedagoškom fakultetu u Somboru, u ponedeljak, 5. decembra 2011. godine, održan je radni sastanak povodom početka nove sezone projekta Zeleni talas (Greenwave). Svrha ovog projekta je posmatranje buđenja proleća i praćenje kako ono stiže u Evropu. Zeleni talas je inače deo Fibonacci projekta - velikog evropskog projekta u oblasti obrazovanja, i predstavlja masovni naučni eksperiment za odabrane osnovne škole u Evropi. Učenici i nastavnici će imati priliku da na veb-sajtu projekta postave svoja opažanja u vidu fotografija odabranih biljnih i životinjskih vrsta (za Srbiju su to jasen, divlji kesten, lasta i žaba), kao i rezultate merenja temperature, padavina i brzine vetra. Rezultati se potom mapiraju i analiziraju što daje egzaktan uvid kako se proleće širi preko Evrope, od juga ka severu ili od zapada ka istoku. Učešćem u ovom projektu učenici imaju priliku da na zanimljiv način razviju sledeće veštine: posmatranje, klasifikovanje, prepoznavanje, procenjivanje, merenje, beleženje i komuniciranje, a takođe mogu da razviju i svoje informatičke veštine. Škole iz Srbije su prošle godine prvi put učestvovale u projektu a među njima i nekoliko škola iz Sombora i okoline (OŠ „Miroslav Antić” iz Čonoplje, OŠ „Petefi brigada” iz Kule, OŠ „Ivo Lola Ribar” iz Sombora), kao i OŠ „Jan Čajak“ iz Bačkog Petrovca. Navedenim školama se ove godine priključuju i OŠ „Dositej Obradović“ iz Sombora, OŠ „20 oktobar“ iz Sivca i OŠ "Laza Kostić" iz Gakova. Svim učesnicima želim da i ove godine budu uspešni, da se druže, da uče i pri tome uživaju. Srećno!

Са ученицима првог разреда (2011/2012.) сам учествовала у овом пројекту. Наш задатак је био да меримо дневне температуре и прослеђујемо координатору у школи.
Веома лепо и поучно искуство и за мене и ученике.

"nije važan zmaj, važna je ruka deteta na kraju kanapa"


"Tajni dnevnik Adrijana Mola" je produkt dvogodišnjeg inkluzivnog projekta "NIJE VAŽAN ZMAJ VAŽNA JE RUKA DETETA NA KRAJU KANAPA". Projektom je obuhvaćeno 21 dete (odeljenje IV1 OŠ "20. oktobar" Sivac). Deca su različitih sposobnosti i interesovanja, od dece sa nadprosečnim sposobnostima do dece sa posebnim potrebama. Od 2007. do 2009. godine učiteljica Snežana Sadžakov je sa odeljenjem radila Razvoj govorništva kod dece u nižim razredima osnovne škole, što je rezultiralo razvojem jezičke i govorne kulture kod dece... TAJNI DNEVNIK ADRIJANA MOLA daje mogućnost deci da se upoznaju sa zakonitostima pozorišta, da pored glume uče pevanje, igru, upoznaju se sa lutkarstvom, video radom...(izvod iz sadržaja štampanog materijala kojim su autori predstavili svoj rad)

Tekst: Sju Taunzend, Dramatizacija: Miroslav Trifunović, Režija: Biljana Bajčetić
Igraju: učenici IV1, kostim: Snežana Sadžakov i Sofija Delić-Bogdanović, Lutke: Snežana Sadžakov, Milijana Radovanović i Sofija Delić-Bogdanović, Autorska muzika: Radoslav Rajić, Video radovi: Bojan Cvetković, Valentina Rutović i Slobodan Jukić, Tehnika: Aleksandar Paldrmić, Ljubomir Popović i Stojan Vorkapić
prezeto sa http://lugram.net/dn_adr_mola.html gde se može videti i galerija 
http://www.art-tremafest.org.rs/index.php/sr/programi

slušaj vamo


"Bukvar dečjih prava" Ljubivoja Ršumovića (ilustracije Dobrosav-Bob Živković), inspirisao je 2004. godine Biljanu Bajčetić, profesora razredne nastave, da sa učenicima OŠ "20.oktobar" iz Sivca uradi multimedijalni projekat, dečju predstavu "Slušaj 'vamo" koja je postigla veoma zapažen uspeh na takmičarskim festivalima školskih dečjih predstava. Prvi put u Sivcu u jednoj pozorišnoj predstavi imali smo priliku da vidimo upotrebu savremenih medijskih sredstava: LCD projektor, računar, CD plejer ... Originalno, inovativno, uspešno ...
Deca-glumci su nosili majce sa odštampanim ilustracijama iz "Bukvara dečjih prava", što je proizvod upotrebe novih tehnologija (PC, inkjet štampač, inkjet folija "peglom na majcu" ...). Songove je komponovao Radoslav Rajić, nastavnik Muzičke kulture u OŠ "20.Oktobar" Sivac. Timski rad režisera, nastavnika informatike, učenika i ostalih saradnika, primer je uspešne "podele posla" pri izvršenju složenih zadataka kao što je multimedijalni scenski projekat.




Нема коментара:

Постави коментар